zaterdag 28 mei 2011

28-05-2011 Hard gewerkt


Hard gewerkt vandaag.
Allereerst al het onkruid op het braakliggende gedeelte voor het nieuwe stuk tuin weggewerkt.
Dat moet nog bestraat worden maar ik heb me nu voorgenomen dat ik dat komende week ga inzaaien met gras omdat ik anders aan de gang kan blijven met onkruid uit het zand trekken.
Ik zie het er voorlopig ook nog niet van komen dat daar stenen komen liggen dus misschien wordt mijn nieuwe stuk tuin nog wel uitgebreider dan ik dacht hahaha. In ieder geval voorlopig dan.
In het rozenlaantje komt mooi worteldoek en grind. Dat hoeft geen water en scheelt een hoop onkruid en zeg nou zelf, ik heb toch werk genoeg?
De Roos New Dawn bloeit als een tierelier, zo verschrikkelijk lief zijn die bloemen.


Roos New Dawn


Het pad naar de composthoop stond ook weer hopeloos vol met onkruid dus ook daar flink bezig geweest.
Een volle groenbak en 2 kruiwagens onkruid was het resultaat.
Gelukkig is mijn vader weer thuis uit het ziekenhuis, nu heb ik weer tijd om de boel een beetje bij te houden.

Ik ben vandaag ook weer met de grote slangen aan het sjouwen geweest om alles in de houtwal weer te voorzien van een flinke plens water want het regent nog steeds niet.
Het was weer dringend nodig zag ik want een aantal struiken stond er wederom heel zielig te wezen.

Dit in tegenstelling tot de klaprozen, die werkelijk overal tevoorschijn komen.
Van mij mogen ze, ze combineren bijna overal mee dus mooi laten staan.


Klaproos met Cotinus Royal Purple
Klaproos met Nepata Six hills giant
Je moet wel snel zijn met foto's maken als je een mooie combinatie ziet want met die stevige wind die er al 2 weken staat is het met een dag gedaan met de bloei.

De geel/oranje border begint nu ook wat kleur te krijgen. De vuurpijlen beginnen te komen en de Escholzia's en Alium Molly komen ook langzaam in bloei.

Alium Molly en Escholzia ofwel slaapmutsje

Morgen ga ik weer bij alle rozen wat rozenmest toevoegen. Ze hebben wel al koeienmest gehad maar het zijn veelvraten dus wat gerichte mest is nooit weg.
Vandaag hebben trouwens ook alle planten weer wat brandnetelgier gehad.

moeder Zwaluw
het nestje zwaluwen vorig jaar
Dat was best zielig, ik ging met de gieter met gier naar de stal om er water bij te doen, raakten de zwaluwen die daar hun nestje hebben helemaal in paniek door de stank die daarbij vrij komt.
Arme beestjes, het was een gekwetter en gefladder van jewelste en uiteindelijk vertrokken ze maar. Haha, dat zou Pedro (het paard) ook wel willen maar die kan alleen maar achter in de stal in een hoekje gaan staan snurken want ook hij vindt het heel vies.
Gelukkig vinden de bladluizen dat ook en een paar rozen en 1 Dahlia hadden daar last van. Nu niet meer dus!!

Aronskelk en Lupines op de wal bij de vijver

Hosta in het perk voor het huis

Campanula, Heuchera Palace Purple en Eonymus Harlequin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief