zondag 22 mei 2011

22-05-2011 er heerst weer orde

Een echt "tuindagje", dat was het vandaag.
20 Graden maar het waaide wel erg hard.
Gelukkig heb ik alles kunnen doen wat ik me gisteren voorgenomen had.
Naast 4 trommels was heb ik mooi het gras gemaaid, graskanten getrimd, onkruid verwijderd en het oude loof van de voorjaarsbollen rigoreus tot de grond toe afgeknipt.
Dan besef je pas hoe gigantisch veel bollen er in de grond zitten want daar ben ik toch wel een paar uurtjes mee bezig geweest.
Erg tevreden ben ik met het resultaat want waar ik het gisteren nog allemaal "rommelig" vond, is er nu weer orde geschept.
Nu hadden de mooie dingen die ik zag ook weer de overhand en daar heb ik natuurlijk foto's van gemaakt.
De rozen worden op het moment werkelijk belaagd door rozenkevers.
Die rotdingen presteren het zelfs om de piepkleine rozenknopjes gewoon door te knippen. Ellendelingen!!
Je mag niet in de bloemen spuiten met gif en laten ze daar nou net allemaal zitten.
Ik laat het dan ook maar zo want over een paar weken zijn die krengen weer verdwenen, dan moet ik wel een maand later spuiten tegen engerlingen in het gras want leggen die rotzakjes hun eitjes en de larven ofwel Engerlingen vreten alle wortels van het gras kapot waardoor je het na een paar maanden als een kleedje kunt oppakken en het totaal kapot is.
Nee, ik weet nu wat mijn grootste tuinvijanden van dit moment zijn: de rozenkever en het leliehaantje, allebei slopers van de bovenste plank.

De rozenkevers die een roos aan het slopen zijn.
Ook Roos Schneewitchen is aangevreten

Clematis Jackmanii tegen de schuur

Clematis Nelly Moser tegen de schuur

Clematis Rouge Cardinal over de rozenboog

Roos New Dawn, gelukkig zonder kevertjes



Het rozenlaantje met de rozen New Dawn
Ik heb al gezien welke ramblerroos hiertussen moet.
3 x Roos Himalayan Musk een hele mooie roze roos die 10 meter hoog wordt, dat gaat 'm worden, ik zie het al voor me, een wolk van rozen die uiteindelijk aan de voorkant over het dak van de stal gaat hangen.

Roos Himalayan Musk

de wal achter de vijver met vooraan Aronskelk en daarachter Lupines en Rhodondendron
Wel grappig dat ik telkens over de wal achter de vijver praat, die vijver is namelijk nog steeds alleen een heeeeeeeeel groot gat met worteldoek erin. Als het een keer geld gaat regenen wordt het echt een "echte" vijver.

Campanula Persiciflora Courulea

Mijn "gevlekte" grasveldje in het nieuwe gedeelte

Je ziet het hierboven, mijn "uit de hand" gezaaide gras is iets of wat vlekkerig haha, toch nog maar wat bijzaaien want zo kan ik natuurlijk niet in mijn bikini op het gras gaan liggen, daarvoor zijn de plekjes gras te klein!!

De buxushaagje en de Beuken haag zijn vandaag ook mooi gesnoeid door diegene die zei dat hij het beter kon en ik moet eerlijk toegeven, nu is alles keurig recht. Sommige dingen kun je dus inderdaad beter aan een ander overlaten. Mijn schatje heeft trouwens vandaag ook het grootste gedeelte van het terras bij de erker ontdaan van mos tussen de stenen. Ook al zo'n heerlijk werkje, op je knieen met een schraper in je hand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief