zaterdag 21 mei 2011

21-05-2011 Alles groeit vooral het onkruid!!

Ik heb de hele week bijna niets in de tuin kunnen doen omdat mijn vader sinds dinsdag in het ziekenhuis ligt.
Ze hebben zijn milt verwijderd en het gaat niet echt lekker met hem sindsdien.
Omdat mijn moeder geen auto durft te rijden betekent dat, dat mijn week bestaan heeft uit werken en op en neer pendelen naar het ziekenhuis in Nijmegen.
Vandaag open dag gehad van mijn werk en vanmiddag kwamen Karen en Maarten met Fleur alvast voor mijn verjaardag. Hele leuke "thee"cadeau's gekregen en het was erg gezellig. Fleur is nu 1,5 en werkelijk om op te vreten, zo'n dotje van een meisje. Ze heeft een groot deel van haar tijd haar best gedaan om "mauw"ofwel Diva de kat over te halen om haar lief te vinden met chips. Dat is gelukt want Diva heeft namelijk altijd honger.

Daarna weer naar het ziekenhuis dus ook vandaag niets gedaan verder.
Dat is ook wel te zien, het gras komt zo ongeveer tot mijn enkels dus morgen MOET ik maaien of ik nou wil of niet.
Het onkruid is nu ook niet te stuiten dus ook daar heb ik morgen mijn handen vol aan.
Ik heb uiteraard wel elke dag even een rondje tuin gedaan en hier en daar toch even snel wat onkruid overal tussenuit geplukt en tot mijn grote verdriet eindelijk de Magnolia, die het hier echt niet wou gaan doen, eruit gesloopt.
Ik kan er even niet blij van worden want drie kwart van de tuin is op het moment niet zoals ik het graag zou willen zien.
Dat komt vooral omdat de voorjaarsbloeiers bijna allemaal uitgebloeid zijn en de meest zomerbloeiers nog moeten beginnen.
Hier en daar staat nog wel een toefje kleur maar het is toch vooral groen wat de klok slaat en op de meeste plaatsen vind ik het er op het moment vooral "rommelig"uitzien.
Natuurlijk dragen alle bladeren van uitgbloeide bolgewassen daar ook een behoorlijk steentje aan bij, vooral die van de blauwe druifjes, tulpen en crocussen zijn me nu een doorn in het oog. (hahaha, had ik dat niet letterlijk een paar weken geleden?)
Ik heb me dan ook voorgenomen dat ik, of het nu goed is of niet, morgen gewoon al die bladeren ga afknippen. Orde scheppen dat is het motto voor nu.

Eigenlijk ben ik gewoon een zeurpiet want dit gaat elk jaar zo, ik moet gewoon meer planten zetten die wel in deze tijd bloeien en al de prachtige planten die nu wel bloeien meer waarderen zoals de vroege rozen, de Clematissen, de Pioenroos, Campanula's, Dianthus en ga zo maar door. Zucht, ik weet het, over 2 weken bloeit er weer veel meer en vind ik het waarschijnlijk allemaal weer prachtig. Maar dan wel zonder verwelkte bladeren ertussendoor.

Manlief vond trouwens mijn buxushaagjes niet om over naar huis te schrijven, ik heb er volgens hem te veel "romantische curves" in gesnoeid, oftewel ik ben niet echt in 1 lijn gebleven. hahaha, dat is dan nog zacht uitgedrukt.
Ik heb dan ook volmondig ja gezegd toen hij vroeg of hij het voortaan maar zou doen. Zo zie je maar, je moet er wat voor doen om van een lastig werkje af te komen. Ik wens hem heeeeeeeeeel veel succes want er moet nog ongeveer 60 meter haag geknipt worden hihi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief