dinsdag 31 mei 2011

31-05-2011 JOEPIEEEEEEEEEEEE REGEN!!!!

Hehe, eindelijk water. 9 mm. is er gevallen. Het is niet genoeg om de droogte op te heffen maar laten we vooral niet mopperen.

Ik heb afgelopen zondag de composthoop omgezet, tjonge wat een werk, ik dacht dat doe ik effe maar dat was toch zwaarder dan ik gedacht had.
Meteen 4 palen in de grond gezet (waterpas en uitgemeten natuurlijk want het moet wel een "nette" composthoop worden) , kan ik daar mooi een paar planken en gaas omheen zetten zodat ik wat compacter kan stapelen.
Als deze dan vol is maak ik er nog een naast zodat ik de volle een jaar kan laten verteren.

Vandaag het nieuw stuk gras nog eens doorgezaaid, het begint zowaar al een echt tapijtje te worden, met hier en daar nog een kale plek,  ik moet alweer voor de 3e keer maaien, zo hard groeit het gras daar.

Ik kreeg vandaag ook de Dahliabollen en zaad binnen van Vreeken zaden. Ik was eigenlijk wel aan de late kant voor Dahliabollen en ik heb ze dan ook meteen in de grond gezet.
Dahlia TopMix White in de witte border
Dahlia Sneezy onder de notenboom
Dahlia Topmix purple in de wal langs de bosrand want daar had ik 3 Dahlia's Red Pigmy gezet maar die zijn gewoon allemaal verdwenen. Ik heb de bollen eergisteren proberen op te graven maar er was niks meer van terug te vinden.
In de roodblauwe border heb ik Adonis Aestivalis ofwel kooltje vuur gezaaid, en Crocosmia Lucifer, Ceranthus Ruber 'Red' ofwel Rode spoorbloem en Aquilegia Yaeana ofwel inktakelei.
Dahlia Sneezy  hoogte 50 cm, bloei juli/oktober

dahlia topmix purple hoogte 35 cm, bloei juli/oktober

Dahlia topmix white, hoogte 35 cm, bloei juli/oktober

Crocosmia Lucifer ofwel rode montbretia, hoogte 90 cm, bloei juli/september

Aquilegia Yabeana ofwel Inktakelei, hoogte 75 cm, bloei juni

Adonis aestivalis ofwel Kooltje vuur, hoogte 40 cm., bloei juli/augustus

Certranthus Ruber "Red" ofwel rode spoorbloemhoogte 75 cm, bloei juni/september
En nou maar duimen dat er uit dat zaad iets gaat groeien want die akelei heb ik in het voorjaar ook al gezaaid en daar is niets van uitgekomen.


De geel-oranje border begint nu ook kleur te krijgen. Zonnig, dat is het aan het worden in die hoek.

Alium Molly, Escholzia en Kniphofia ofwel vuurpijl

Clematis Rouge Cardinal aan de rozenboog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief