dinsdag 3 mei 2011

02-05-2011 Plantjes gekocht

Vandaag waaide het ´s ochtends heel gemeen koud maar toen ik ´s middags thuis kwam had ik daar weinig last van. Noorderwind komt hier vanaf het bos dus de hele koude winden, daar hebben we hier niet zo´n last van.
Ik was na mijn werk naar Intratuin gegaan om te kijken of ze daar nog iets hadden voor in het nieuwe rood-blauwe tuingedeelte en tja, dat hadden ze.
102 Euro armer had ik toch maar mooi een karretje vol plantjes, niet normaal, en ik maar denken dat ik alleen maar de goedkopere planten gekocht had.
Dat had ik ook, alleen maken veel goedkope planten uiteindelijk het bedrag toch nog behoorlijk.
Ik heb meteen alles eerst neergezet in de potjes om te kijken of alles zo goed stond en toen gaten gegraven, in totaal 120 liter potgrond erdoorheen gedaan en toen alles in de grond gezet.
Het begint al redelijk gevuld te raken. Als nou het gras ook nog eens wil gaan groeien en de planten allemaal aanslaan wordt het daar in de zomer een plaatje!!
En ja hoor, ik heb het nog steeds vol kunnen houden, alleen rode, blauwe, lila en een paar roze bloeiende planten staan erin. Tenminste als de labels aan de planten niet liegen.

Deze heb ik vandaag allemaal geplant:



Aconitum Carmichaelii Arendsii ofwel Monnikskap, bloei september/oktober, hoogte 130 cm., standplaats halfschaduw. Aan deze plant is alles giftig.


Campanula Glomerata Acaulis ofwel Kluwenklokje, bloei mei/juni, hoogte 25 cm. voor zon en halfschaduw

Campanula Lactiflora "Pouffe" ofwel Celtisbladklokje, bloei juni/augustus, hoogte 30 cm. Kan tegen droogte.

Clematis Naiobi, bloei juni/augustus, hoogte 4 meter, klimplant

Echinops Bannaticus "Taplow" ofwel kogeldistel, bloei september/oktober, hoogte 100 cm, kan tegen droogte
                                                
Gentiana Dahurica ofwel Gentiaan, bloei juli/augustus hoogte 25 cm. kan tegen droogte

Geranium Rosanne ofwel ooievaarsbek, bloei juni/september, hoogte 40 cm. kan tegen droogte en schaduw

Potentilla Atrosanguinea ofwel Ganzerik, bloei juni/juli, hoogte 30 cm., kan tegen droogte

Salvia Nemorosa Caradonna ofwel Salie, bloei juni/augustus, hoogte 50 cm.

Clematis Jackmanii, klimplant, bloei juni/augustus, hoogte 4 meter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief