zondag 1 mei 2011

01-05-2011 veel wind

Het was vandaag 22 graden maar er stond een verraderlijke Noorderwind, dus de hele dag mijn bodywarmer maar aangehouden om problemen te voorkomen.
Vanmorgen eerst even koemestkorrels bij de uitgebloeide tulpen gedaan omdat die nu voedsel op gaan slaan voor de bloei van volgend jaar.
Ik had 25 kg. korrels maar had bij lange na niet genoeg om alle bollen te "voeren".
Om half 10 ben ik foto's gaan maken want ik zag dat de Papaver die ik gisteren nog "ontluikend" heb gefotografeerd nu helemaal open was.

Papaver Orientale Royal Wedding, 80 cm hoog heeft wel ondersteuning nodig.
Lastig fotograferen vind ik dat, met veel zon en schaduw door al de bomen die nu in blad staan.
Ik heb wel eens een cursus tuinfotografie overwogen maar ik geloof niet dat dat nou echt mijn interesse lang kan vasthouden.
Verder weer gesproeid want het blijft gewoon kurkdroog en vooral het gisteren gezaaide gazon moet dan natuurlijk water hebben.

Het nieuwe stuk tuin met op de voorgrond het net ingezaaide gazon gedeelte

Heeeeeeeeeeeeeeeeel veel brandnetels tussen de planten uitgeplukt want die staan me er toch een boel.
Ik heb begrepen dat dit komt door stikstofrijke grond. Op zich niks mis mee natuurlijk dat je dat  hierdoor weet maar het zijn wel lastposten, want je kunt ze natuurlijk niet met je blote handen verwijderen.
Stikstofrijk wordt onze grond waarschijnlijk door al de paardenmest die wij overal in de tuin gebruiken, daardoor dus ook overal brandnetels.

Het wordt wel steeds mooier in de tuin, alle bomen en struiken staan nu in blad. Heerlijk!!!
Border bij het tuinhuis met op de achtergrond het grindterras

bij de hondenren met tulp Lambada

de geel/oranje border met de antieke bloemenkar

Langs de oprit

Doorkijkje vanaf het grindpad met roze en blauwe Akelei Biedemeier

Buxusperken voor het huis

De roos (naam onbekend) tegen de schuur bloeit al, dit houdt hij vol tot eind november

de voortuin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief