zaterdag 30 april 2011

30 april 2011 Koninginnendag

Gisteravond heeft het weer 3 mm. geregend. Tjonge, het houdt niet over.
Het was voorspeld dus heb ik direct uit mijn werk het gras snel gemaaid, nou ja snel, daar ben je hier toch 1,5 uur mee bezig.
Toen de rozen bespoten tegen roest en sterroetdauw want ik zag dat er intussen al 2 rozen last van hadden.
Nou maar hopen dat ik het een beetje onder controle kan houden zodat er nog wat blaadjes aan de rozen staan in augustus.

Vanmorgen heb ik het gras op het nieuwe stuk dan eindelijk weer opnieuw ingezaaid en meteen de sproeiers aangezet want het waaide vandaag zo hard dat ik bang was dat al m´n graszaadjes het bos in zouden waaien.
De temperatuur was wel lekker, 23 graden.
Natuurlijk weer onkruid geplukt en daarna een paar uur naar Uden geweest naar de vrijmarkt want er is natuurlijk ook nog leven buiten onze poort. Druk was het daar en dan vooral op terrassen. Erg gezellig.
Thuisgekomen de Kardinaalsmutsen, beuken haag en rozen ingespoten tegen de rupsen want daar wemelt het weer van en ik hoop toch echt dat niet alles zo kaalgevreten wordt als vorig jaar. Toen hebben de Europese Eiken in onze tuin bijna het hele seizoen geen blad gehad en de Pyrussen hadden het bijna begeven door die veelvraten.

Ik heb wel het idee dat de egel en alle lijsters in de tuin hun werk goed doen want ik heb vandaag slakkenkorrels bij de Dahlia´s en Hosta´s gestrooid maar er was geen slak te bekennen en op 1 Hosta na heb ik geen aangevreten blad kunnen ontdekken. Uiteraard wel diervriendelijke slakkenkorrels (behalve voor de slak in kwestie dan) gestrooid want ik ga mijn `tuinhulpjes`echt niets aandoen.

Hier weer wat foto's die ik vandaag heb gemaakt.

Akelei Cameo, 20 cm hoog, zaait zich heerlijk uit

Akelei Biedemeier, 50 cm hoog, halfschaduw

Alium Purple Sensation hoogte 60 cm. liefst zetten tussen andere planten want het blad wordt al vroeg lelijk

Clematis Miss Bateman, hoogte 2 meter kalkminnend


Magnolia

Mini sering met Cotinus Royal Purple

Viburnum Plicatum, brede struik met horizontaal gericht takken

Papaver Royal Wedding ontvouwt zich
Dit zou Clematis Miss Cholmondely moeten zijn maar ik heb mijn twijfels want die bloeit in augustus, mooi is ie in ieder geval met enorme bloemen

Tulp China Town met Wolfsmelk'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief