donderdag 28 april 2011

28-04-2011 een beetje regen

Hehe, er is eindelijk een klein beetje regen gevallen vannacht.
4 Mm., niet genoeg natuurlijk maar alle kleine beetjes helpen dus we gaan niet mopperen.
Ik heb afgelopen maandag, 2e paasdag, 's morgens vroeg met de grote slangen rond lopen zeulen om alles in de houtwallen van flink wat water te voorzien.
Dat was heel dringend nodig want daar staan geen sproeiers en ook daar begint van alles te bloeien. De kastanje, de lijsterbes en de Vogelkers alweer bijna is uitgebloeid.
Verder weer gestreden tegen al het onkruid maar ik moet zeggen dat ik wederom merk, dat als je elke week alle borders en perken 1 x van onkruid ontdoet, het goed bij te houden is.

Vandaag heb ik wel weer mijn zwakte laten zien door bij de Aldi 8 rode rozen te kopen die ik voor de helft van de prijs kreeg (ze waren nu nog 70 ct. per 2 stuks, dan kun je ze toch niet laten staan!!) omdat ze er behoorlijk verlept uit begonnen te zien.
3 verschillende soorten, en dat terwijl ik me nog zo had voorgenomen 30 dezelfde rozenstruiken te kopen voor in de rood/blauwe hoek.
Ok, ze zijn in ieder geval tenminste allemaal rood, dus het valt nog niet tegen, tenminste, volgens de doos moeten ze rood worden.
Ik heb ze thuis meteen in een emmer water gezet en ze daar 3 uur laten staan.
Daarna grote plantgaten gegraven en 20 liter potgrond per roos in de grond gedaan voordat ik ze plantte.
En nu maar afwachten of ze het willen gaan doen en welke kleur ze echt worden.
Het kan goed uitpakken want ik heb 2 maanden geleden bij de Aldi ook eens 3 Hortensia's gekocht voor 2 Euro per stuk omdat die in de winkel weg begonnen te kwijnen en die staan nu volop in blad, zelfs nadat 2 dagen na aankoop een onverwacht nachtvorstje ze volledig liet versnotteren.
En wat te denken van de klimroos op onderstaande foto, die bloeit van mei tot december! Die heb ik 7 jaar geleden ook bij de Aldi gekocht, 2 voor 1,49 Euro. Dit is 1 van die 2, de andere is nog een stuk lager maar die heeft dan ook 4 jaar op een hele foute plaats gestaan.



Roos met Clematis tegen de schuur

Hier wat foto's van de vandaag gekochte rozen als ze worden zoals de doos aangeeft.


Rosa Ena Harkness, Engelse roos, hoogte 60 cm., bloei juni/oktober

Rosa Nina Weibull, trosroos hoogte 50 cm, bloei juni/september

Rosa Velvet Parfum, engelse roos, hoogte 60 cm, bloei juni/september

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief