zondag 17 april 2011

17-04-2011 bijten, prikken en steken

19 graden en bijna geen wind, heeeeeeeeeeeerlijk weer dus alweer.
Ik heb net naar het weerbericht gekeken en zie dat het komende week 25 graden gaat worden,
Lekker hoor, net of het al zomer is, dus genieten we er lekker van want voor je het weet kan het weer totaal omslaan. April doet wat ie wil, nietwaar?
Vanmorgen eerst Gabber even op orde gebracht. Tjonge die hond zag er echt uit als een voddenbaal.
Hij had zulke grote flossen haar aan z'n poten hangen dat hij er zelf bijna over struikelde.
Nu heeft ie weer hele beschaafde benen en geen klitten meer. Hij mag er weer wezen die ouwe reus.
We hebben hem bijna 9 jaar geleden uit het asiel gehaald en toen werd er verteld dat ie 3 jaar was.
Hij zou nu dus ongeveer 12 jaar moeten zijn, nou als ie fietsers ziet lijkt hij wel 2 en als hij ze aankan, neemt ie ze te grazen, vandaar dat hij nooit los mag behalve in de ren en binnen.

Maica (rechts) Blitz (achter) en Gabber (diegene die zo sloom ligt te kijken)

Vandaag lekker alle borders onkruidvrij gemaakt. Ja hoor, het is me gelukt, in 2 dagen al het onkruid weg, nou ja, al het onkruid krijg je hier nooit weg.
Ik heb dan ook een stelregel om het mezelf makkelijker te maken: alles binnen de hagen is tuin, de rest laat maar groeien.
Buiten de hagen staan bomen en struiken en die staan letterlijk in het onkruid, ik weet het, natuurlijk komt al dat onkruid bij wind ook weer de tuin in, maar als ik dat gedeelte ook nog onkruidvrij moet houden moet ik echt stoppen met werken en fulltime tuinvrouw worden. Dat lijkt me dus ook niet alles dus blijft dat onkruid mooi staan.
Ik heb vandaag wel gemerkt dat er weer van alles in beweging is, ik had met name last van de insecten vandaag.
Ik ben in mijn enkel gestoken door God weet wat voor een beest, in mijn armen gebeten door een paar rode bosmieren en daarbij ben ik nog een aantal keren met mijn armen aan de rozenstruiken blijven hangen.
Hahaha, wat is het tuinleven toch schitterend he? Mooier word je er in ieder geval niet van met bulten en krassen overal.
Vanavond maar weer de sproeiers aangezet, het was alweer dringend nodig.
Het water loopt hier, ondanks compost en andere bodemverbeteraars, nog steeds zo door de grond heen dat ik de planten maar heb aangeleerd snel te drinken, kunnen ze dat niet, dan hebben ze hier geen kans.
Ik koop dan ook echt geen planten die van vochtige grond houden want dan kan ik de waterpomp de hele dag wel aan laten staan in de zomer. Ok, klein beetje gelogen want ik ben gek op hortensia's en die moeten toch echt wel wat water. Voordeel is dat ze overal in de schaduw staan dus dat de grond daar niet zo uitdroogt.
Bij de rozen blijf ik compostlagen toevoegen, het hele jaar door om het vocht daar ter plaatse maar in de grond te kunnen houden en ik mag niet mopperen, die doen het eigenlijk allemaal heel goed.

Hier weer wat fotootjes die ik vandaag heb gemaakt.


De Acer achter het huis die ik in deze tijd op z'n mooist vind

Het geelwitte hoekje bij de hondenren met Tulp Yokohama en Purissima, eronder Waldsteinia

De Magnolia voor in de tuin


de Dicentra ofwel tranend hartje, doet het geweldig. 1 meter hoog, halfschaduw.

Het geweldig mooie groen van de Wolfsmelk, ik weet niet welke dit is maar hij zaait zich enorm uit. Van mij mag ie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief