zaterdag 16 april 2011

16-04-2011 Onkruid of een zaailing?

De vogelkers in de hondenren bloeit honderduit, en dat terwijl de honden bijna alle wortels hebben opgevreten.
Het was vandaag met 16 graden een lekker dagje om in de tuin te rommelen.
Ik besloot het onkruid dat overal de als een raket de grond uit schiet maar eens grondig aan te pakken.
Dus met mijn inmiddels bekendste en meest gebruikte wapen: mijn kleine handharkje, de tuin in.
Eerst in het nieuwe stuk tuin begonnen, daar liep ik meteen al tegen een probleempje aan.
Ik heb daar van alle gezaaid, korenbloemen, cosmos, Lychnis, Aubrieta en nog vele anderen en die heb ik gewoon her en der gestrooid zodat het een natuurlijk effect zou geven.
"Natuurlijk" zou het kunnen worden als ik zou weten welke zaailingen die nu opkomen onkruid zijn en welke de gezaaide plantjes!!
Op de gok dus met mijn neus op de grond diegene die ik voor onkruid aanzie eruitgetrokken en bij twijfel de rest laten staan. Hahaha, waarschijnlijk heb ik nu al mijn gezaaide plantjes uitgetrokken.
Niet getreurd, ik wacht gewoon nog een paar weken en als alles wat er nog staat inderdaad onkruid blijkt, zaai ik gewoon opnieuw, dan moet ik toch links of rechts ergens nog plantjes overhouden.
Ik heb het hele nieuwe stuk, de border bij het tuinhuis, het grote perk voor het huis en de wal achter de vijver
in ieder geval helemaal onkruidvrij gekregen vandaag.

border bij tuinhuis met vooral veel Heleborus, Hortensia en vergeetmenietjes

Groot perk voor het huis weer helemaal onkruidvrij



Wal achter de vijver


 Dat is toch ongeveer een 10e deel van alle plantvakken die we hebben. Morgen met goede moed maar weer verder.
Ik heb wel al moeten sproeien gisteren want het is droog, droger, droogst en voor de komende weken wordt er helemaal geen drupje neerslag verwacht.
Mijn ouders waren vandaag nog langsgeweest en die hadden een aantal enorme rotsblokken achter in de auto liggen die ze bij oom Tiny hadden opgehaald. Weer een aanvulling voor bij de vijver als die ooit aangelegd gaat worden. We hadden vandaag eigenlijk ook nog een heleboel stenen van de waterloop van Berry zijn vijver op moeten halen (hij doet de vijver namelijk weg) maar dat is er niet meer van gekomen.


De kruipphloxen bloeien ook weer volop

langs de oprit wordt het ook steeds voller

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief