woensdag 13 april 2011

13-04-2011 Wil en Anita

Ik moest vanmorgen verdorie weer krabben. Toch nog een beetje gevroren vannacht.
Gelukkig hebben de planten er niets mee geleden. Beetje oppassen nog want de Dahlia´s komen op sommige plekken al boven de grond en die kunnen er toch echt niet tegen.
Ik moest vanmorgen mijn auto naar de garage brengen voor de jaarlijkse keuring en op de heenweg kwam ik langs Wil en Anita in Schijndel.
Ik moest meteen lachen toen ik zag wat daar gebeurd was in de voortuin. Zoooooooooo herkenbaar!!
De prunus op stam was duidelijk op een heel verkeerd moment gesnoeid en was nu dus alleen een knotje met bloemen hahahaha, dit deed ik ook het eerste jaar toen wij twee prunussen op stam in de tuin hadden.
Dit is dan het resultaat:
Prunus bij Wil en Anita in de voortuin
Hihihi, ik ben na mijn werk ff binnengewipt bij Wil en Anita en heb meteen gezegd dat ze deze toch maar beter kunnen snoeien direct na de bloei, dan krijg je volgend jaar wel een mooie bos bloemen en heb je in de zomer een mooi toef takken met blaadjes.
Anita was nog eens creatief bezig geweest, ergens in de berm een paar boomstronken zien liggen, die in haar Polootje geladen, wat vetplantjes erop en tadaaaaaaaaaaa, meteen een stilleven in hun tuin.

Waarom heb ik zulke ideeeen nou nooit??
Wij hebben alle boomstronken van de bomen die hier weg moesten, en dat waren er nogal wat, meteen laten verdwijnen. Jammer he, ik had natuurlijk ook een paar mooie kunnen bewaren om daar een kunstwerk van te maken voor in de tuin of op het terras. Ik zal ook eens opletten in het bos, daar zijn vorig jaar tig bomen omgezaagd en ze laten tegenwoordig alles liggen dus misschien is daar ook nog wel iets van te fabriceren.
Ik heb geen idee welke tulp dit wordt maar hij is prachtig in de knop


Chaenomeles Superba ofwel Japanse kwee, hoogte 1.50 meter, gedoornde takken


 
Prunus Serrulata Amanogawa langs de oprit, hoogte tot 6 meter bloei april

Tulp Upstar zo lieflijk roze, hoogte 40 cm



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief