donderdag 7 april 2011

07-04-2011 kleur, kleur en nog eens kleur

Het is al weer 2 dagen prachtig weer! Niet dat ik daar overdag iets aan had want ik moest gewoon werken maar ik kan alweer tot half 9 ´s avonds buiten aan de slag als ik wil, zo lang is het weer licht.
Heeeeeeeeeeeerlijk!!
Ik heb deze week weer niet veel kunnen doen in de tuin behalve wat onkruid plukken en gelukkig heeft mijn allerliefste dochter gisteren het gras voor me gemaaid. Tja, behalve werken moet er ook nog 3 x per week gesport worden en dan kom je wel eens in tijdnood wat de tuin betreft.
Morgen ben ik vrij en dan ga ik maar weer eens, voor de derde keer, proberen of ik de waterleiding onder de grond nu wel dicht krijg.
Dat betekent dus heel veel graven in grond waarin het wemelt van het grind, gravel en stenen, en dat bij 18 graden en zon.
Daar gaan dus bruine spierballen gekweekt worden.
Ik heb gisteren nog wel even snel wat fotootjes gemaakt om te laten zien dat je met tulpen en andere bollen een heleboel kleur kunt hebben in je tuin in deze tijd van het jaar.
Ik heb wel het idee dat sommige tulpen dit jaar wel heel vroeg zijn.
Als ik vergelijk met foto's van vorig jaar bloeiden diezelfde tulpen tegelijk met de Rhodondenrons en die bloeien nu nog lang niet.

Azalea en tulpen Purple prince, hoogte 40 cm, bloei april/mei

Japanse Kwee, hoogte 1.50 m. bloei april/mei en tulp Red Revival

Terras achter het huis met tulpen Greigii Toronto en Red Revival, beide 40/50 cm hoog. in het buxusvak

de wal achter de vijver


Tulp Red revival 50 cm en Kaukasisch Vergeetmenietje 40 cm, voor halfschaduw bloei april/mei, mooie bodembedekker, hij verdwijnt wel onder de grond in de winter

Langs de oprit met tulpen, Arabis "Pinky", bloei april, hoogte 15 cm. groenblijvend, Anemone Blanda hoogte 10 cm. en op de achtergrond komt de Spirea Grefsheim, hoogte 1 m. bloei wit in april/mei ook al in bloei


Hoek rechts voor in de tuin, alles komt al in blad.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief