maandag 4 april 2011

04 april 2011 Adoptieadres

Vandaag hoefde ik maar tot 2 uur te werken en dacht dat ik dan mooi van alles in de tuin kon doen waar ik in het weekend niet aan toe ben gekomen.
Ik begon vol goede moed met mijn kleine handharkje, wat manlief altijd een idioot idee vindt, de hele tuin doen met dat kleine harkje, maar de reden dat ik dit doe is omdat ik dan met mijn gezicht dicht bij de grond ben en elke ontkiemend plantje dan kan ontzien, en omdat ik makkelijk tussen planten door kan harken zonder ze te beschadigen.
Ik was nog maar net begonnen toen ik opeens een klaaglijk gemiauw hoorde tussen de struiken recht voor me.
Zit er daar een prachtige kat naar me te miauwen!! Op mijn hoede heb ik hem benaderd want je weet natuurlijk niet hoe het beest zal reageren als ik mijn hand opeens uitsteek.
Het bleek een lieverd 1e klas te zijn en hij kronkelde meteen om mijn been heen.
Weg mooie tuinwerkplannen!!! Het beest mee naar binnen gelokt en wat te eten gegeven, dierenambulance gebeld voor het geval iemand hem kwijt is en verder gekeken hoe hij zich gedroeg.
Het was al snel duidelijk dat dit geen boerderijkat is maar dat hij bij iemand binnen heeft gezeten.
Als niemand hem komt halen mag hij hier blijven als hij wil want het is echt een schatje, al denken onze andere katten daar duidelijk anders over.

met een mooi heerlijk zacht vachtje

en meteen een plaatsje ingepikt op de bank



Aan het einde van de middag had ik dus alleen nog maar 2 perken onkruidvrij gemaakt en wat slaapmutsjes uitgedund want dat worden echt in no time enorme bosjes.

Escholzia ofwel slaapmutsje hier met Nepata six hill Giant ofwel kattenkruid

Ik zou eigenlijk het gras moeten maaien want dat wordt ook alweer te lang, maar dat zal moeten wachten tot woensdagavond, dat is namelijk de eerste mogelijkheid deze week.

Toen ik vanavond thuiskwam van de sportschool zag ik dat de egel weer door de voortuin aan het scharrelen was. Ik ben meteen naar buiten gerend met een schaaltje kattenvlees want de slakken rukken ook weer op dus ik moet wel zien dat ik die egel hier houd. Helaas kan ik morgen natuurlijk niet beoordelen of de egel het leeggegeten heeft of een van onze katten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief