dinsdag 22 maart 2011

22-03-2011 15 Graden!

Stralend weer alweer vandaag, dus hopla weer naar buiten na mijn werk.

Gisteren de waterinstallatie maar weer opnieuw uit elkaar gehaald en alles weer aan elkaar gelijmd, met nieuwe lijm deze keer!!
Ik durfde gisteren nog niet te proberen of het allemaal dicht was dus vandaag de stoute schoenen maar aangetrokken, en ja hoor...................... alles is waterdicht!!! Nou ja, binnen bij de pomp dan, want de leiding die ik een paar weken terug buiten in het nieuwe stuk tuin aangelegd heb is dus ook gelijmd met die ouwe toei en lekt dus ook als een zeef. Grrrrrrrrrrr.... gelukkig heb ik het grootste gedeelte open laten liggen maar dat wordt toch weer, met mijn buik in het zand, de boel ook daar uit elkaar halen en weer aan elkaar boetseren.

Vandaag wel weer plantjes gekocht voor in de gele border: 5 x Rudbeckia Goldsturm en 4 x Coreopsis Sterntaler.
Allebei gele bloeiers die het bijna altijd doen en enorm lang bloeien.


Corepsis lanceolata "Sterntaler"bloei juli-september, hoogte 40 cm. in zon of halfschaduw, ook geschikt voor droge grond

Rudbeckia fulgida "Goldsturm", 70 cm hoog, bloei juli-oktober, voor zon of halfschaduw

Nog een keer gekeken bij mijn Pindakaasboom maar ik vrees dat ie het loodje gelegd heeft.
Bloem en bessen van de Clerodendrum ofwel pindakaasboom/kansenboom
Er zit nog geen knopje in en dat baart me wel een beetje zorgen, ik heb er 3 jaar over gedaan om zo'n boom te kopen en nu zou hij het niet doen. Daar baal ik wel een beetje van. Maar niet getreurd, dan gewoon een nieuwe zetten, de aanhouder wint, nietwaar?

Hier nog een aantal plaatjes die ik vandaag heb gemaakt om zo de voortgang van de seizoenen in onze tuin te laten zien.
perk achter het huis waar de prunus al bijna bloeit en de eerste tulpen hun knoppen al laten zien

De oprit bij de voordeur

Het nieuwe gedeelte wat rood/blauw moet worden, gras is hier ingezaaid maar duidelijk nog niet groen

Links voor in de tuin

de witte border achter het huis

de wal achter de vijver (die alleen nog maar uitgegraven is)

Anemone Blanda, bloei maart, hoogte 10 cm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief