zondag 20 maart 2011

20-03-2011 Laat het voorlopig lekker zo blijven!!!

14 graden en stralend blauwe lucht weer vandaag.

Dat het gisteren ook zo lekker was, was vandaag goed aan me te zien. Mijn hele gezicht hartstikke verbrand, hahaha, nooit aan gedacht om in maart al zonnebrandcreme voor de dag te halen natuurlijk.

Vandaag toch maar wel gedaan want mijn velletje stond aardig strak, wat ook wel weer fijn is voor de verandering hihi.

Ik merk dat mijn energielevel ook gigantisch stijgt met deze temperaturen, ik ben dan ook de hele dag in de weer geweest.
Ik heb alle graskanten achter het huis weer mooi strak afgestoken, en stiekem weer een paar centimeter hier en daar bijgesnoept voor de borders. Dan vind ik het er altijd al zoveel mooier uitzien, zo veel netter met die strakke graskanten.
Vanmorgen  heb  het gedeelte achter het nieuwe stuk tuin eerst geëgaliseerd, onkruidvrij gemaakt en aangeharkt en toen 2 "vierkantemeter tuinen", die ik bij de Boerenbond had gekocht geïnstalleerd. Meteen anti-worteldoek eronder gedaan. Nu morgen nog tuinaarde halen om ze te vullen en dan wil ik hier mijn gestekte buxussen en andere gestekte struiken in zetten. Ze staan mooi achter de beukenhaag, naast de composthoop dus uit het zicht.

Het Zevenblad heb ik inderdaad vandaag aangestipt met een, volgens mij, heel gevaarlijk goedje.
Ik heb het van iemand gekregen maar ik heb mijn twijfels of dit wel een toegestaan middel is in Nederland.
Letterlijk alles gaat er van dood dus dat is erg opletten.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik me zelfs een beetje schuldig voel als ik dit spul gebruik, normaal gesproken tuinier ik zo biologisch mogelijk, maar Zevenblad, helaas daarbij voel ik me gedwongen drastische maatregelen te treffen.
Je moet me dan ook niet zien, met knalroze keukenhandschoenen en een mondkapje op ga ik dit rottige onkruid te lijf met mijn pipetflesje zodat ik elk blaadje kan aanstippen zonder andere planten te raken.
Nu maar hopen dat het werkt anders wordt mijn schuldgevoel alleen maar groter.

Tussendoor heb ik ook nog 5 trommels was gewassen, allemaal lekker buiten gedroogd, al het beddengoed verschoond, alle was  opgevouwen en in de kasten gelegd, ik heb boven en beneden nog stofgezogen, en mijn auto van binnen schoongemaakt, honden uitgelaten en last but not least mijn dierbare man voorzien van kopje koffie op zijn tijd en een warme maaltijd. (waar hij me trouwens wel heel lief mee geholpen heeft)
En nog heb ik het gevoel dat ik misschien ook nog even zou moeten strijken. Ik ga dus maar even in een hoekje zitten wachten tot die aandrang weg is haha.

Hier nog een paar foto's die ik vandaag gemaakt heb.


Helleborus Niger in het perk achter het huis, hoogte 40 cm, bloei maart/mei

Het gebroken hartje is ook al een heel eind op weg

De eerste Anemone Mr. Fokker die bloeide vandaag, hoogte 30 cm, zaait zich uit.

Helleborus hoekje bij de eik. Ook de blauwe druifjes beginnen te komen.

Op de wal achter de vijver, Crocus Ard Schenk, Arabis Snowcap en Saxifraga

Nogmaals maar dan vanaf de andere kant gezien. Op de voorgrond vrouwenmantel die ontluikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief