zaterdag 19 maart 2011

19-03-2011 De hele dag buiten

Heerlijk vandaag weer. 13 Graden en een heerlijk zonnetje erbij.
Ik heb al het materiaal gehaald om toch zelf te proberen de kranen (Kranen ja, na nadere inspectie bleek namelijk dat er niet 1, maar 2 kranen kapot gevroren waren.) op de pomp te vervangen op 1 crusiaal ding na: lijm. Ik had nog een kladje staan waar ik niet te veel vertrouwen had maar goed, op de gok dan maar.
Ik al de pvc-buizen die er tussenuit moesten afgezaagd en alles weer netjes aan elkaar gemaakt.
2 uurtjes gewacht voordat ik het water er weer opzette en tadaaaaaaaaaaa.......... het water spoot er aan alle kanten uit. Shit, wat een eigenwijs stuk vreten ben ik toch. In plaats van ff nieuwe lijm te halen kan ik nu weer van voren af aan beginnen.

Gelukkig heeft het gisteren 10 mm. geregend.
Dat kwam heel mooi uit want eergisteren had ik op al de gazons koeienmestkorrels gestrooid.
Het stinkt een beetje maar het is goed voor het gras en verbetert de droge pufgrond die eronder ligt.

Vanmiddag nog mooi alle borders geschoffeld, tenminste waar ik tussen de uitkomende bollen en opkomende planten doorkon.
Ik heb wel gezien dat er op 3 plaatsen in de tuin Zevenblad  aan het binnendringen is.
Daar ga ik morgen eens eventjes met een kwastje een smerig vergifje op smeren. Misschien kan ik het dan tijdig in de kiem smoren.

Ik heb ook 2 gaten in allebei de Schotse Hooglanders gemaakt, arme dieren, in hun rug nog wel.
Ik kreeg een hele goeie tip van Jolanda, onze buurvrouw. In plaats van ze helemaal opnieuw te bekleden, wat ik dan eigenlijk elk jaar opnieuw moet bijwerken, plant ik er nu hedera in. Uiteindelijk (na een jaar of tig) heb ik dan 2 helemaal groene koeien wat volgens mij ook erg mooi is. Bedankt dus Jolanda voor deze supertip.
Ik wou ik dat ik maar half zo creatief was als jij.
Ik ga wel de koppen nog bijwerken en zet ze dan ergens waar die mooi ergens tussen de beplanting uitsteken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief