zaterdag 12 maart 2011

12-03-2011 Heerlijk lenteweer

Genieten, dat was het vandaag van een strakblauwe lucht en 14 graden.

Meteen een paar foto's gemaakt van de mooie dingen die ik zag.
Ik heb voor sommige foto's allerlei gekke capriolen uit moeten halen om een mooi plaatje te kunnen maken.

Crocus blauw en Heleboris bloei maart
Sedum Matrona lijkt wel een kunstwerkje als ze net boven de grond komt

Crocus Dorothy, zachtgeel, bloei maart

Ik vol boze plannen vanmorgen al vroeg aan de slag. Eerst benzine gehaald voor de zitmaaier omdat ik het gazon wilde gaan verticuteren. Ik wou de grasmaaier pakken: band lek. Getverderrie, nog geprobeerd hem op te pompen maar dat ging niet.
Beetje chagrijnig omdat mijn mooie plannetje nu in duigen viel, naar het volgende project dan maar.
De sproeiers installeren en kijken of er nergens iets lekt. Ja dus, de kraan op de pomp zelf kapotgevroren, het water spoot eruit en die kan ik er met geen mogelijkheid zelf afhalen.
Daar moet Erik voor komen, die de pomp geinstalleerd heeft en dat gaat de komende dagen natuurlijk nog niet gebeuren.
Dat beetje chagrijnig werd nu dus behoorlijk chagrijnig want nu klopte mijn planning natuurlijk helemaal niet meer.
Na 10 minuten rondgemopperd te hebben besloot ik dan maar de rozen te snoeien en meteen te bespuiten met schimmeldoder want ik wil dit jaar graag rozen zonder sterroetdauw.
Ik las in op het internet dat je dit het beste vroeg in het voorjaar kunt doen dus bij deze.

In het paadje achter de stallen, waar ik 6 x klimroos New Dawn heb staan (de bedoeling is dat die over een paar jaar over het dak van de stallen heenkomen, als dit lukt wordt het een plaatje)  is in het afgelopen half jaar een waar grasveld van varkensgras ontstaan. Met de drietand zijn manlief en ik die te lijf gegaan en na 2 uur was het weer een net zandpaadje.

Toen alle buxussen, rozen en Clematis voorzien van kalk en koemestkorrels.
Meteen een laagje potgrond eroverheen gedaan zodat de bovenlaag niet meer zo droog aandoet.
Nog wat groenblijvende bodembedekkers met de snoeischaar gekortwiekt en alles meteen opgeruimd.
Intussen was het al weer half 6 dus tijd om de honden uit te laten en daarna eten te gaan koken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief