dinsdag 8 maart 2011

Lekker weer op 8 maart 2011

12 graden was het vanmiddag, heerlijk lenteweer met een stralend zonnetje.
Ik kwam "toevallig" langs de Praxis vanuit mijn werk en zag dat ze daar een heleboel planten buiten hadden staan.
Ja, sorry, ik kan er echt niks aan doen, mijn auto wil daar dan gewoon persé heen.
Ik heb daar 8 blauwe Campanula's gekocht voor in de rood/blauwe border en 2 rode pioenrozen "Kansas".



Campanula Birch Hybrid, 15 cm hoog

Pioenroos Kansas, bloei mei/juni, hoogte 60 cm in volle zon

Ok, ook nog even bij de Boerenbond geweest en daar 2 x Tricyrtis ofwel paddenlelies gekocht.


Tricyrtis Blue wonder, paddenlelie, bloei augtus/oktober, hoogt 60 cm, voor zon of halfschaduw
Maar 2 omdat ik altijd eerst wil zien of nog nooit geprobeerde planten het hier uberhaubt wel doen.

Ook de Dahlia's Topmix (rood) en Park Princess (roze) hebben me gesmeekt om meegenomen te worden dus kon ik niet anders dan door de knieen gaan.

Dahlia Topmix, hoogte 50 cm, zon
Alles meteen geplant, al blijft het natuurlijk gevaarlijk om nu al Dahlia's te planten. Meteen alles bewatert en nu maar weer hopen dat het ook iets gaat doen.

Dahlia Park Princess, hoogte 60 cm, zon
Vanmiddag ook het gazon ingezaaid in het nieuwe rood-blauwe gedeelte.
Ze geven geen vorst meer aan voorlopig en de temperaturen gaan iets omhoog dus er is een goede kans dat we over een week of 6 toch al enig groen sprietje zullen vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief