zondag 13 maart 2011

13-03-2011 Tuinieren kan gevaarlijk zijn!!

Vandaag alle zuurminnende struiken voorzien van wat extra turf en een begin gemaakt met het weghalen van het Zevenblad dat zich onder de groep Rhodo´s aan de bosrand heeft genesteld.
Dat onkruid wil je zeker niet in je tuin hebben want het maakt enorm lange uitlopers onder de grond en als je er een stukje van laat zitten groeit het gewoon weer net zo vrolijk door.
Zevenblad, een van de lastigste onkruiden die je in de tuin kunt hebben.
Daarna ben ik begonnen met het snoeien van de enorme bos Egelantiers die in de houtwal staan.


Egelantier, Rosa rubiginosa , struik met doorns, 3 meter hoog, kan goed tegen droogte, bloei juni/austustus, bottels in het najaar 
Ik kon nergens meer door, met al die doorns die eraan zitten dus een pad gesnoeid waar ik door kan lopen.
Verderop in de houtwal vond ik een hele braamstruik die daar vanuit het bos naartoe is komen wandelen.
Weg ermee, dacht ik dus ik aan het knippen en trekken om dat ding eruit te krijgen.
Trek ik op een gegeven moment aan een hele lange tak vol doorns, knalt ie keihard mijn kant op.
In mijn oog!! Ik voelde meteen dat dat niet goed was, ik had geen tijd gehad mijn oog dicht te doen en ik voelde de tak met doorns langs mijn oogbol striemen.
Ik voelde met mijn handschoen en ja hoor..... bloed uit mijn oog. Het bleek uit mijn oogbol te komen.
Oh jee, dan toch maar ff de huisartsenpost bellen want intussen begon het ook goed pijn te doen.
Ik werd meteen doorgestuurd naar de eerste hulp in het ziekenhuis in Boxmeer, zij zouden intussen de oogarts naar het ziekenhuis laten komen.
Daar heb ik 2 uur mogen wachten, waarna bleek dat ik alleen te woord werd gestaan door een verpleegkundige omdat dr. van de Schaft (de oogarts)  blijkbaar geen zin had om te komen.
Belachelijk verhaal gewoon, ik kreeg een antibiotische zalf en een pad op mijn oog en er werd me gevraagd morgen maar naar het spreekuur van dr. van de Schaft te komen.
Nu zit ik hier met een zwarte zonnebril op en een aantal paracetamolletjes achter mijn kiezen en heb besloten dat ik de volgende keer als ik met takken (vooral die met doorns) aan het stoeien ga, toch maar een bril op moet zetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief