zondag 20 februari 2011

20 februari 2011

Gadver, het gaat weer vriezen ´s nachts, tenminste dat is de  voorspelling, tot 6 graden onder nul.
Nu maar hopen dat mijn veel te vroeg gezaaide slaapmutsjes dit overleven en niet te vergeten alle dahlia bollen die ik vorig weekend heel eigenwijs al in de grond gestopt heb.
Misschien vanmiddag toch alles maar afdekken met een laagje hooi?
Ik heb de gisteren de geul voor de nieuwe sproeier voor de blauw/rode border verder uitgegraven, tjonge wat een geploeter in al de gravel die op dat stuk in de grond zat.
Het was het waard want ik heb meteen de pvc buizen erin gelegd, nu alleen nog een koppelstuk halen om de boel aan te sluiten en ik kan ook daar sproeien als het nodig is.
We hebben meteen die berg stenen die naast de Acacia lagen voor de 3e keer ergens uit het zicht neergestapeld en de Schotse Hooglanders die ik 4 jaar geleden zelf heb gemaakt daar weggehaald zodat ik daar mooi ook alles opnieuw kan aanplanten.
Ik wil graag dat daar een doorkijkje komt naar het terras voor het tuinhuis.

Zelfgemaakt in 2007, moeder met kalf, hier bijna af.

De Hooglanders moet ik weer opnieuw "bekleden" want het haar is gemaakt van kokosvezel en laten de vogeltjes dit nou heeeeeeeeeeeeeel graag gebruiken als nestmateriaal en de katten de hele koe gebruiken als krabpaal. Het resultaat is behoorlijk verlepte dieren dus die moet ik echt voor de zomer nog herstellen en weer een ander leuk plaatsje geven in de tuin.

Ik kan vandaag daar de 3 rode Weigelia's neerzetten want die zijn al mooi 1.20 m. hoog en dan zet ik de Eikenblad Hortensia's ook meteen ergens anders want die staan nu achter een eik achter de toekomstige vijver en krijgen daar duidelijk te weinig water.

Weigelia Bristol Ruby, tot 500 cm hoog, voor zon en halfschaduw, bloeit in mei/juni

Weer mooi de hele dag buiten, dat gaat het worden vandaag, al is het wel fris met maar 3 graden.
Niet getreurd, aan het eind van de week gaan de temperaturen weer naar de 9 graden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief