zaterdag 26 februari 2011

26 Februari 2011

Vandaag  9 graden na een week met nachtvorst en zelfs sneeuw.

Narcis Tete a Tete in de sneeuw

Gelukkig hebben we een aantal planten die zich daar gewoon niet aan storen.
De Heleborissen staan er heel mooi bij en een aantal Narcissen stonden donderdag gewoon mooi te wezen in de sneeuw.


Heleboris Niger, bloeit in februari en maart, vruchtbare grond in halfschaduw, regelmatig kalk toevoegen

Vandaag het water onder de grond voor het nieuwe gedeelte aangelegd en meteen de grond erboven aangeplant.
Ook meteen een pad van stapstenen, met Flagstones, aangelegd naar het terras bij het tuinhuis.

De Eikenblad Hortensia's meteen verplant wat ook wel nodig was, deze hadden na een jaar nog bijna geen wortelkluit aangemaakt dus stonden die gewoon veel te droog. Nu maar hopen dat ze het op hun huidige plek beter gaan doen.
Dadelijk nog kalk strooien op het gras waar ik vorige week gebleven was dan kan ik over een week of 3 het gras weer bemesten met koemest korrels.
Ik zag trouwens afgelopen week in 1 van mijn oude tuinbladen (waar ik er inmiddels denk ik 200 van heb die ik allemaal toch minstens 2 keer gelezen heb) dat het bolgewasje wat ik altijd "oude wijfjes"heb genoemd helemaal niet zo heet.

Arenaria Montana, bloei mei, groenblijvend 15 cm hoog met gewone Vogelmelk  20 cm hoog bolgewas
mei 2010

Ik zie ze overal de grond uitschieten, ook waar ik ze zeker niet geplant heb en nu blijken het Vogelmelkbolletjes te zijn. Wel heel lief, dus ook al zijn het dan niet de plantjes die ik altijd gedacht heb, ze mogen blijven!
Wel even de naam aanpassen in de excel lijst met planten in onze tuin die ik altijd bijhoud.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief