vrijdag 11 februari 2011

11 februari 2011 Hoezo geen kleur in de tuin?

Gisteren weer een mooie dag in februari, om kwart over 3 thuis dus meteen Hup, de tuin in.
Wederom een heleboel bladeren en takken opgeruimd en gemerkt dat ik toch echt niet alles op de composthoop moet gooien. Ik kan er nu al bijna niet meer overheen kijken, dat gaat niet goedkomen als dit zo doorgaat.
Ik heb de eerste hommel dit jaar alweer gezien en kon het natuurlijk niet laten hem op de gevoelige plaat vast te leggen terwijl hij heerlijk in de, inmiddels naar roze verkleurende, Helleborus lag te smullen.
de eerste hommel in de Helleborus White Beauty

Ondanks dat het pas begin februari is zie ik dat er toch al wel wat kleur in de tuin te vinden is.
Hier een paar fotootjes van een aantal kleurlingen in onze tuin.
Ook deze Helleborus begint te komen

 Pieris Brouwers Beauty


Pieris, naam onbekend maar heel lang met rode kaarsen zoals hij op deze foto te zien is.



Skimmia

Ik moet alleen eens kijken of ik dit jaar niet wat mest met stikstof bij de Skimmia en Pieris moet doen.
De blaadjes vertonen wat lichtere plekjes maar ik weet niet zeker of stikstof tekort wel de reden is.
In ieder geval wat turf erbij want voor beiden moet de grond in ieder geval  wat zuur zijn.
De afgelopen jaren heb ik steeds gedacht dat ik aan de Rhododendrons, Skimmia's en Pierissen alleen turf hoefde toe te voegen om te zorgen dat ze mooi bleven maar na veel lezen kwam ik erachter dat het toch ook voor deze struiken noodzakelijk is om eens wat mest toe te voegen. Dat wordt dus, net als vorig jaar, Rhododendronmest bij de zuurminnaars,misschien krijgen ze dan toch mooier groene blaadjes.

Ik heb vanavond toen ik thuiskwam van mijn werk wel gezien dat de crocussen werkelijk de grond uit schieten. Het is gisterenmiddag begonnen met regenen en dat deed het vandaag ook de hele dag.
Temperatuur overdag 9 graden en nu de regen erbij doen blijkbaar een heleboel goed.
Even afwachten wat het morgen doet als we de struiken moeten gaan uitsteken bij Berry, dat wordt waarschijnlijk nat worden maar wel uitstekend weer om struiken te planten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief