maandag 13 juni 2011

13-06-2011 Pinksterweekend

Lekker een extra dagje weekend om heerlijk in de tuin te rommelen.
Gisteren graszoden in het "rozenlaantje" gelegd die we van Kees en Simone gekregen hadden.
Zij hadden deze over en kwamen ze nog thuis afleveren ook. Eerst de boel goed natgesproeid en toen de zoden gelegd. Daarna weer veel water eroverheen en nu maar hopen dat het met een beetje water elke dag, wil gaan groeien.
Vandaag opsluitbandjes naast dat graspad gelegd. Ik moet eerlijk bekennen dat manlief dat een heel stuk beter kan dan ik.
Ik geloof niet dat het nou helemaal kaarsrecht ligt ondanks mijn gespannen draadje en waterpas haha, misschien valt het minder op als het gras eenmaal is aangegroeid en de muren volgegroeid zijn met rozen.
Het "rozenlaantje" achter de stallen
Ik was vandaag de grote Deutzia voor in de tuin aan het snoeien, omdat dit volgens de boeken na de bloei moet, en zag tot mijn schrik toen ik halverwege was, dat er een vogelnestje vol met jonge vogeltjes in het midden van de struik zat. Ik ben maar meteen opgehouden met mijn gesnoei. Volgende maand snoeien is toch ook nog na de bloei??

Over vogelnestjes gesproken, onze kat Diva wou de afgelopen week een van de ouderzwaluwen naduiken in de lucht. Nou dat heeft ze geweten: die 2 kwamen na elkaar in duikvlucht over haar heen en pikte haar elke keer in haar rug. Ze lag plat op de grond te jammeren, zo bang was ze. Hahaha, net goed moet ze maar niet achter de vogels aanzitten. Het was zo'n leuk gezicht, die kleine vogeltjes die dan zo boos zijn dat ze zelfs een kat bang kunnen maken.

Ik heb gezien dat rozen kopen bij bouw- en supermarkten weer eens geen garantie geeft voor de kleur.
De geeloranje roos in de geel/oranje border is dan ook knalrood met wit.
Wel heel mooi dus hij mag blijven staan.
De rest van de rozen die ik daar gekocht heb staan nog in de knop dus ik laat me maar verrassen.
geel-oranje border

Clematis Rouge Cardinal, de mooist bloeiende clematis die we in de tuin hebben moet ik zeggen

Phloxen, Salvia Nemorosa Ostfrieland en Geraniums

De witte border met Alium Nigrum, Rosa Schneewitchen, Siberische Edelweiss en witte margriet Little Princess

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief