zondag 8 mei 2011

08-05-2011 2 dagen 30 graden

Het is nu 2 dagen 30 graden geweest dus heb ik vanmorgen maar de dikke waterslang tevoorschijn gehaald en alles even een flinke dosis water gegeven, ook de houtwal.
Voordat ik de hele tuin gehad had was ik toch maar weer 2,5 uur verder.
Gisteren heb ik dan uiteindelijk toch maar de eenjarigen in de bakken, potten en volle grond gezet want het lijkt er nu toch echt op dat het afgelopen is met de nachtvorst.
Er was voor vandaag regen voorspeld maar er is wederom geen drupje gevallen.
Ik zie dan ook op veel plaatsen in voortuinen verdord gras en planten en struiken die er toch wel zielig uit beginnen te zien.
Ook hier is het gras niet overal meer frisgroen maar uit ervaring weet ik dat na een flinke regenbui dat snel weer aantrekt.
Ik heb een week of 8 geleden 2 boompioenen geplant in de rood-blauwe border maar ondanks elke dag sproeien geloof ik niet dat die het hier gaan doen.
Ok, ze krijgen de kans totdat ze het echt begeven maar ik heb al begrepen dat ze het vooral goed doen op klei en laten we dat hier nou net niet hebben.
De Magnolia die ik van Berry gekregen had gaat het ook echt niet doen, ik kijk dus al 2 maanden tegen een 3 meter hoge kale struik aan in de hoop dat ie misschien gewoon nog wat tijd nodig had, maar z´n tijd is nu om.
Hij gaat eruit!! Wel heeeeeeeel erg jammer, ik had zo gehoopt dat die het zou gaan doen.
Nu maar weer uitkijken naar iets wat op die plaats moet komen staan.

Alle borders zijn gisteren en vandaag weer onkruidvrij gemaakt dus die zien er allemaal weer netjes uit.
Het is nog steeds niet wat ik in de mooie tuinbladen zie maar hoop doet leven en het heeft natuurlijk ook tijd nodig en de te smalle rand langs de oprit zal nooit geweldig worden met het gaashekwerk erachter zolang de struiken daar niet allemaal 2 meter hoog zijn.

Rhodondenron en Alium Purple sensation die zich rijkelijk uitzaait.
Ik heb trouwens gisteren wel gelezen dat in tegenstelling tot de bladeren van uitgebloeide tulpen, je de snel lelijk wordende bladeren van de Alium wel mag afknippen. Weer wat geleerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief