zondag 27 maart 2011

27-03-2011 Een grasdag

Schitterend weer vandaag, strakblauwe lucht en een heerlijk zonnetje bij 16 graden.
Vandaag ben ik een uur of 5 bezig geweest met de graskanten afsteken in de voortuin. Met tussenpozen want mijn ouders zijn gezellig langs geweest. Die durven nooit lang te blijven omdat ze bang zijn om mij van het werk te houden. Haha, ik ben juist altijd blij als er iemand komt, heb ik een goed excuus om even te gaan zitten.
Alle plaggen zonder onkruid heb ik weer neergelegd op een aantal kale plekken op andere plaatsen in het gazon. Alles goed aangestampt en de sproeiers meteen aangezet. Volgens mij gaat dat sneller dan kale plekken opnieuw inzaaien.
Mijn ervaring is namelijk dat als je kale plekken opnieuw inzaait, er eerder onkruid komt te staan dan gras.
Daarbij komt dat je dan ook weer moet opletten als je gaat spuiten tegen onkruid in het gras want dat mag namelijk niet op jong gras.
Ik zag trouwens dat de klaprozen zich ook geweldig hebben uitgezaaid, die heb ik voorzichtig uit het gras gepeuterd en langs de oprit tussen de planten neergezet.


Ik heb vanmorgen alle nestkasten weer opgehangen en echt heel grappig, vanmiddag vlogen de vogeltjes af en aan, nestkast in, nestkast uit.
Precies op tijd dus alles schoongemaakt.
Mijn schoonouders waren er vanmiddag en mijn schoonvader vindt het fantastisch dat hier zo veel vogels zitten.
Hij is een echte vogelliefhebber, jaren lid geweest van Vogelbescherming Nederland, dus voor hem is het hier genieten.
Hij kent dan ook alle fluitjes en tjielpjes en weet precies bij welke vogel die horen.
Ik heb hem gevraagd of hij nog een paar nestkasten bij wil maken want ik kan er nog wel meer kwijt.
Volgens mij wonen wij voor vogels ook precies goed, aan 1 kant de open velden, aan de andere kant grenst het bos aan de tuin en heb ik altijd overal voer en water staan.
Ik heb vandaag 2 kwikstaartjes gesignaleerd, een heleboel mezen, vinken, 2 buizerds, een sperwer, de spreeuw die net als ieder jaar zijn nestje weer aan het bouwen is onder het dak van de stal en een aantal roodborstjes.
Zo gezellig is dat, al die vogeltjes in de tuin die vrolijk lopen te kwetteren.


Vink

Koolmees

Buizerd

Kwikstaartje

Roodborstje

Spreeuw
Ik heb trouwens vanmorgen de eerste egelkeutel op het gras gevonden, YES, hij is er weer gelukkig.
Daar ben ik erg blij mee want ik heb vanmorgen ook het eerste slakkenslijmspoor alweer gesignaleerd.
Die kan onze tuinegel dus mooi oppeuzelen al betwijfel ik of 1 egel al de slakken die hier altijd zitten alleen opkan.

Oh en trouwens, Annemarie, de foto's op deze pagina zijn niet in onze tuin genomen. Deze komen allemaal van het internet.hahaha.

Jong egeltje, schattig he?


Egelkeutel, lijkt op een kattenkeutel maar dan kleiner
                                     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief