zondag 15 mei 2011

15-05-2011 Het moet anders

Ik heb het gisteren gezien, het moet anders langs de oprit.
Ik heb foto´s gemaakt van een gedeelte langs de oprit waar alles TE laag blijft en de helft staat te verpieteren omdat het gewoon niet op de goede plaats staat.
De Rhodo´s en de Pierissen die daar staan staan letterlijk te verdrogen in de volle zon en schrale wind.
Die moeten daar dus weg.


Dit moet dus duidelijk anders!!

Ik heb al weer een ander plekje voor ze in gedachten, in halfschaduw en een beetje beschut.
Maar dan? Wat moet er dan op die plaats wat een beetje sneller groot wordt en tegen deze natuurelementen kan?
Ik denk dat het een conifeer wordt en misschien een paar Rugosa rozen die mooi hoog worden want die staan graag in de zon.
Afijn, ik kan nu toch niets verzetten dus dat is weer voor het najaar.
Ik stond gisteren was op te hangen vlak bij de Acacia, die nu volop bloeit, en het klonk of er een heel groot wepsennest ergens in mijn buurt zat. Een enorm gezoem, dus ik voorzichtig kijken waar dat nou vandaan kwam.
Bleken er honderden hommels in de bloemetjes van de Acacia te zitten. Pfjoe..... gelukkig, die mogen blijven.
`s Middags ging ik even met een tuinboekje zitten op het terras bij het tuinhuis.
Komt de Bonte Vliegenvanger aan het nestkastje hangen,vindt mij duidelijk te dichtbij zitten en vliegt weer weg. Ik heb mijn stoel maar verder weg gezet want je kunt zo`n vogeltje met z`n snaveltje vol met vliegjes toch niet laten wachten nietwaar? Dat hielp want hij kwam direct weer terug, al keek hij elke keer toch weer bedenkelijk als hij mij zag.

de Bonte Vliegenvanger

Ik heb de sproeiers gisteren extra lang aan laten staan want ik merk dat alles nu moeite begint te krijgen om overeind te blijven door de enorme droogte en harde wind.
Ik zag vanmorgen dat dit niet bevorderlijk is geweest voor de Pioenroos achter het huis. Ondanks alle steun eromheen knakken nu gewoon de stelen om onder het enorme gewicht van de bloemen.
Pioenroos achter het huis

Het gras in het nieuwe gedeelte begint trouwens ook te groeien, hehe, eindelijk.
Ik kan alleen wel zien dat ik niet echt gelijkmatig zaad gestrooid heb, het zijn allemaal vlakjes gras die nu boven komen. Hahaha, eigenwijze ik, denken dat je dit met de hand ook wel kunt. Nou ja, als het zo blijft zaai ik gewoon nog wat bij.

Ik heb vandaag ook de rozen weer eens verwend met flinke scheut brandnetelgier en een begin gemaakt met de buxushagen snoeien.
Ze zijn nog niet overal even hoog en breed dus perfecte haagjes zijn het nog niet. Toen ik bijna alle haagjes achter het huis gedaan had vloog er tot 3 x toe een stop uit in de meterkast dus toen ben ik maar gestopt.
Makkelijk hoor, electrisch, maar met de handschaar gebeuren dit soort dingen dus niet.
Toen wilde ik de bladblazer starten om al het buxusafval bij elkaar te blazen, kreeg ik dat ding ook al niet aan de praat. Dat werd dus handwerk met de heksenbezem.
I
Ik heb ook meteen alle tulpen uit het grote buxusvak langs het terras weggehaald en in de rood-blauwe border overal weer in de grond gestopt. Ik vond het rode vak rond het terras in het voorjaar heel mooi maar wat me stoort is dat de bladeren 6 weken moeten afsterven en ik dus al die tijd tegen een heel vak verwelkte bladeren aan moet kijken.

Tulpen Red Revival en Greigii Toronto rondom het terras
Ik ben bijna jarig en ik heb aan mijn zus al Lavendel Hidcote gevraagd.
Zet ik mooie het hele perk vol met lavendel, hoef ik geen extra water te geven en niet te bemesten en het ruikt nog eens heerlijk op het terras ook. Een win win win situatie dus!!

Lavendel Hidcote

De Rhodondenrons in de wal doen het weer geweldig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief