zondag 6 maart 2011

Een prachtig carnavalsweekend

Tjonge wat hebben we een heerlijk weekend gehad.
7 graden, strakblauw en bijna geen wind.
Dat betekent automatisch 2 dagen in de tuin werken natuurlijk! Dit, met op de achtergrond het geluid van heerlijk kwetterende vogeltjes afgewisseld door gezellige carnavalsmuziek op de praalwagens die voorbij kwamen op weg naar optochten in de buurt.

Gisteren 700 kg. rivierkeien opgehaald bij een collega en het grappige was dat ik 2 dagen eerder ook al een telefoontje kreeg van mijn vader dat Ome Jan ook zijn vijver opruimt en dat ik daar ook nog eens 500 kg. stenen mag gaan ophalen.
Ok, ´t is nu even een gesjouw, maar het betekent wel dat als we de vijver eindelijk gaan aanleggen, ik deze keien in ieder geval niet meer hoef te kopen.
Gisteren en vandaag echt alle borders en perken onkruidvrij gemaakt en meteen bij de mestliefhebbers een handje vol koeienmestkorrels gedaan. Ik heb ontdekt dat het het gemakkelijst is om koemestkorrels in een gieter te doen, giet je gewoon een beetje bij elke plant die het nodig heeft.
Ik heb ook een hoop Telima's in de groenbak gedeponeerd want ze zijn leuk, ok, maar op de een of andere manier zaaien ze zich altijd uit in het hart van andere planten waar ze met geen mogelijkheid meer tussenuit te krijgen zijn zonder de ander te veruïneren.
Tellima Grandiflora hoogte 30 cm zaait zich uit, bloei wit in mei/juni


Het is echt een aardigheid, elke week staat er wat meer te bloeien. De gele Kornoelje bloeit volop, de crocussen zetten hun beste beentje voor en de winterakonieten  (die ik dit jaar voor het eerst in de tuin heb) doen ook vrolijk mee, Narcis Tete a Tete doet het ook nog steeds.

Crocus Ard Schenk bloei maart


 Winterakoniet bloei febrari/maart 10 cm hoog, verwildert


Gele Kornoelje, bloei maart, hoogte 5 meter


Narcis Tete a Tete, hoogte 20 cm, bloei maart



Jammer genoeg bloeit de Camelia nog steeds niet, dat betekent niet veel goeds of hij is gewoon laat dit jaar. Of het is gewoon een luie Camelia, hebben we dat niet allemaal weleens?


Camelia, bloei februari/maart, zure grond, in mei/juni voldoende vocht omdat dan de knoppen worden gemaakt, hoogte tot 3 meter



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief