zondag 9 januari 2011

Ik kan weer de grond in.

9 januari 2011

Hehe, eindelijk is het dan na 4 weken weer zover!!
Ik kan weer de grond in, haha, met mijn schop en handen dan he!
De sneeuw heeft er toch weer 4 weken gelegen dus was ik blij weer iets buiten te kunnen doen gisteren.

Zo zag het er uit!!
Zoveel sneeuw is er echt in jaren niet gevallen.



  23 december 2010 tafel vol sneeuw



Ben gisteren, nu er eindelijk weer wat kon gebeuren, de hele dag buiten geweest. Planten verplaatst naar het nieuwe gedeelte zodat daar in de zomer ook al wat kleur te zien is . Als eerste de Agastaches oftewel dropplanten, die waren te hoog voor waar ze stonden.

Agastache Foeniculum, bloei juli/september, volle zon, kan tegen droogte, hoogte 1 m. bijen-en vlinderlokker, op de achtergrond met daarvoor  Weigelia Florida Variegata, hoogte tot 150 cm, bloei mei/juni, standplaats zon of halfschaduw en Phlox Carolina hoogte 80 cm, zon of halfschaduw, bloei juni/augustus


Een meter hoog ongeveer en het grappige is dat deze dropplanten nu onder de pindakaasboom staan hahaha, pak je een blaadje van elk, ruiken je handen naar drop en pindakaas, fijne combinatie! Ik had de hele dag hulp van Kjeld, dus konden we veel doen, alle takken die ik op het terras bij het tuinhuis had opgestapeld gehakseld + kerstboom gekortwiekt zodat die ook meteen opgeruimd is.

We hebben ook 10 meter schaduw/winddoek opgehangen aan het hek tegen de bosrand om de planten,struiken en bomen die we daar op het nieuwe tuingedeelte gezet hebben te beschermen als het toch nog heel koud gaat worden en het scheelt meteen ook een stuk tegen de inkijk vanaf het bospad.

Vandaag het grote perk achter het huis "gestofzuigd" en de buxusvakken, alle tulpen komen met hun neusjes al boven de grond en de pioenrozen ook. Joepie, dat betekent dat het weer wat begint te worden.
De Heleborussen staan ook op ontluiken en hoe grappig is het dat je daar zo blij van kunt worden.
Ik kan niet wachten tot de winterakonieten, de crocussen en de heleborusen weer voor kleur gaan zorgen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Blogarchief